Intervju i Voyage

Vi är otroligt stolta över att ha blivit omnämnda i det exklusiva livsstilsmagasinet VOYAGE. I juli/Augusti-numret finns vi med i en personlig intervju om SÖNERs historia och varför vi bara tillverkar rektangulära klockor för män.

 

Utdrag ur intervjun

Historien om SÖNER börjar för tio år sedan. Berätta!
– Jag skulle köpa min första lite dyrare klocka. Min budget låg på 5 000 kronor, vilket för mig var en ganska ansenlig sum­ma. Men jag hittade ingen jag verkligen gillade. Det var alltid något jag behövde kompromissa med, var det inte funktion eller form var det i slutänden priset som slog krokben för mitt köp.

– Det var då tanken slog mig: Kanske jag skulle göra min egen klocka. Efter många års arbete lanserar jag nu ett märke med klockor av hög kvalitet som de flesta kan köpa utan att behöva äta nudlar i månader.

SÖNER riktar sig enbart till män – varför?
– Det är män jag förstår mig på. Klock­an är en självklar del i mannens klädsel, en snygg detalj som även säger något om sin bärares personlighet. Oavsett om han söker en dressad klocka eller en snygg vardagsklocka hittar han den hos oss.

Det som skiljer ditt klockmärke från många andra är den rektangulära designen. Varför har du valt den?
– Den är elegantare och mer uttrycks­full – och i mitt tycke mer maskulin än den runda. Den har mer karaktär, helt enkelt.

– Jag vill också utmana den hundra­åriga klocknormen med runda klockor. Att bära en SÖNER är således ett litet statement.

Berätta om namnet!
– Mitt mål är att skapa klockor som ska hålla länge, en klocka som kan gå i arv – som till mina söner Widar och William. Därför heter också min första modell Legacy.

Hur har klockorna tagits emot?
– Över förväntan! Jag var osäker på hur marknaden skulle reagera på en rektangulär klocka gjord enbart för män. Och det lustiga är att många som gillar våra klock­or är kvinnor som letar efter en annorlun­da och snygg present till sina män!

Svenska klockmärket SÖNER intervjuas i livsstilsmagasinet Voyage

LÄS HELA INTERVJUN HÄR

 -------------------------------------------

VOYAGE når de både kräsna och köpstarka affärs- och privatresenärerna när de har tid över. Undersökningar visar att majoriteten av resenärerna tillbringar 90 minuter på flygplatsen innan boarding och avgång. Därför har vi valt att distribuera VOYAGE på flygplatsen – här når du nu som kund hos oss resenärerna då de har lite extra tid. VOYAGE är ett livsstilsmagasin, alltid med en spännande och aktuell profil på omslaget. Härtill bjuder vi på en härlig mix av reportage där både svenska och internationella trender inom resor, klockor, smycken, mode, skönhet, motor, mat, konst och inredning dukas fram. Målet är självfallet att tidningen ska följa med resenären. För att vara än mer attraktiv för våra annonsörer deltar vi regelbundet i olika event och sportarrangemang. Kvalitet både för läsare och våra kunder är våra grundpelare.

 

Klockmärket SÖNER i stor intervju i Voyage - Snygga herrklockor från Sverige

Bläddra gärna i Voyages juli/augusti-nummer 2017
(Vi finns på sidan 97)

 

 

    Shop now

    You can use this element to add a quote, content...