HERRKLOCKOR FRÅN SÖNER PUBLICERADE I LYXMAGASIN
Söner intervjuad av förstklassigt resemagasin
Idag har vi den ständigt närvarande smartphone med sina funktioner och appar. Det har gett den traditionella herrklockan något annorlunda roll. Den moderna och personliga herrklockan har idag en roll mer likt de första armbandsuren en gång hade, nämligen att spegla ägarens stil och smak snarare än bara visa timma och minuter.
Den här artikeln beskriver hur vi på SÖNER har tänkt när vi utvecklade våra moderna och maskulina herrklockor. Som för så många andra entreprenörer började allt med jakten på att lösa ett problem. I vårt fall handlade om att grundaren Freddie Palmgren inte kunde hitta en klocka som han inte behövde kompromissa med. Det var alltid något som om inte stämde med de klockor han vile köpa. Det var från dessa erfarenheter idén om SÖNER föddes. Om han inte kunde hitta klockan han ville ha, varför inte designa en själv helt enkelt.
Vi är såklart otroligt stolta och glada för att få omnämnas i ett sådant prestigemagasin som Inspired Travel magazine. I juli/Augusti-numret finns vi med i en personlig intervju om SÖNERs historia och varför vi bara tillverkar rektangulära klockor för män.
-------------------------------------------
Inspired Travel magazine är ett internationellt resemagasin för förstaklassresenärer vid de engelska flygplatserna Heathrow och Gatwick. Utöver det finns magasinet även i förstaklassterminalerna i Southampton där magasinet främst riktar sig till internationella kryssningsresenärer. Det 170 sidor tjocka magasinet är fullt av inspirerande idéer, artiklar och globala destinationer för den kräsna resenären.